Thursday, July 3, 2008

ClockingIT - kolejny ciekawy projekt

Niedawno w naszej firmie zakupiliśmy JIRA. JIRA, jakby ktoś nie wiedział, to zaawansowany system do zarządzania zadaniami. Ma naprawdę spore możliwości, można tworzyć zadania (np. bugi do naprawienia, ale nie tylko), przypisywać je członkom zespołu, prognozować czas wykonania, tworzyć podzadania, skojarzyć bug z wersją w której wystąpił, z wersją w której ma być naprawiony itp. Wygodny w używaniu i mający duże możliwości produkt.

Jednej rzeczy nam jednak w JIRA brakuje - możliwości time trackingu (zliczania ile czasu poświęciło się na dane zadanie). Można co prawda zaznaczać ile się nad zadaniem spędziło, ale nie ma czegoś takiego, że można kliknąć START i czas zaczyna się odliczać, a potem STOP i JIRA automatycznie dodaje tyle godzin/minut ile przepracowaliśmy. Po prostu codziennie trzeba to "ręcznie" lub przy użyciu innych programów liczyć i pod koniec dnia wpisywać do systemu.

Dzisiaj natknąłem się na projekt ClockingIT. Ma właśnie to czego nam brakuje, a jest za darmo! Nie ma co prawda innych rzeczy, które z kolei JIRA oferuje, no ale coś za coś. Jak sama nazwa wskazuje, nastawiony jest głównie na liczenie czasu, a dopiero w drugiej kolejności na zarządzanie zadaniami.

Największy jego brak jaki widzę w porównaniu do JIRA to słabe zarządzanie wersjami i release'ami. Można tylko przypisywać milestone'y do tasków.

A może ktoś z Was zna i używa lub używał ClockingIT? Jeśli tak, chętnie przeczytam o wrażeniach.

3 comments:

Anonymous said...

nie wiem czy to plugin ale u mnie jirze mam linki start progress i work done i jira liczy czas między tymi kliknięciami. Akurat dla mnie nie jest to zbyt przydatne bo zazwyczaj mam kilka zadań na raz wiec czasy są przekłamane

Unknown said...

Czy mógłbyś powiedzieć coś więcej na ten temat? Ja mam tylko "Start progress" i "Log work done" - i nie liczy czasu między nimi. Jak kliknę "Log work done" to zawsze muszę ręcznie wpisywać ile czasu nad danym taskiem spędziłem.

Gojo said...

Good share